Cheatmeals, træning og fedtprocent!

Træning hos fys’en

Jeg kan ikke huske at have nævnt det, men jeg har trænet regelmæssigt ved en fysioterapeut i 1½ år to gange om ugen pga. en knæoperation.. Nu er jeg trappet ned, så jeg kun går der en gang om ugen..

Idag var jeg så afsted, og jeg gav den selvfølgelig max gas, trods utroligt lækkert vejr udenfor og onde vabler under mine tæer (weekenden bestod af lidt for meget stående i stiletter, av!)..

Mit program er ikke så hårdt for godt trænede, men når man, som jeg, fra start ikke en gang kunne gå ned i et 45-graders squat, så er det faktisk et ret godt program (det er naturligvis løbende blevet sværere) – og det er ligesom mit ben-træningsprogram:

  • Opvarmning, 10 min cykling
  • Squats med vægt i strakt arm, 3×12 rep, 2-3 kg
  • Lændøvelser i maskine med vægt, 3×12, 4 kg
  • Bækkenbundsøvelse med bold, 3×12 (jeg har armene krydset over brystet samtidig for at øve balance)
  • Hasetræk med bold, skiftevis med to ben og et ben ad gangen, ca 12×4
  • Brysttræk, 3×12, 15 kg (ja, jeg er svag! 😛 ) 
  • Squats/gå i hug – før brugte jeg maskine til hjælp, men nu tager jeg 3×12 uden hjælp. Den handler om at komme ned i hug og op igen, så en lidt anderledes squat..
  • Lunges med kettlebell og rotation, 2×10, 4 kg
  • Hop, 10 gange – jeg skal hoppe op på en briks som kan hæves, jo bedre jeg bliver

En anden øvelse som jeg ikke gør så meget i er at hoppe langt. Der er normalt for mange mennesker i træningslokalet til at jeg kan få al den plads. Men det handler om at spænde ordentlig op og så hoppe frem og lande sikkert med let spredte ben. Det giver ellers herremeget til mavsen 😉

Efter dagens træning gav min fys lige nogle ekstra (“sjove”) øvelser til nogle af os. Den ene var gående squat, hvor vi skulle ned i en squat med meget spredte ben og så gå rundt på den måde.. Og den anden var gående planke – Den var dælme os hård for maven, men det er jo bar’ dæjligt 🙂

   

2

  • Hej 🙂 jeg har lige fundet din blog og synes den er super cool, spændende at følge dig! Og dit program ser rigtig godt ud, man starter jo alle forskellige steder og det er vigtigt at lytte til lige præcis ens egen krop for langsomt at blive stærkere! 🙂

    Anna – wonderwomanwannabe.dk

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Tina

      Hej – og tak! Det er dejligt at høre, at man da ikke er helt gal på den (fra en der har en rimelig god blog om træning selv) 😉

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv et svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Cheatmeals, træning og fedtprocent!